مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 12:502021-07-14بين الملل

پروژه اسلام زدایی در عربستان؛ ممنوعیت مراسم حج همزمان با جشن های مختلط و کنسرت


نهاد موسوم به «سازمان سرگرمی» عربستان سعودی در حالی از آغاز مراسمات مختلف از جمله کنسرت و جشن های مختلف خبر داده که مراسم حج قرار است در شرایط کاملا محدود برگزار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت حج و عمره یا لااقل آن گونه که در مراسم حج اجرا می شود، نیست.

  به صورت مختلط و پوشش های نامتعارف و همچنین مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مسابقات قمار همراه است.

معارضان بارها این گونه جشن ها را که با عنایت خاص محمد بن سلمان و در راستای اهداف چشم انداز 2030 برگزار می شود را ابزاری برای دین زدایی در کشوری دانسته اند که میزبان مهم ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می نامد.

به طوریکه در جشن های موسم جده در ماه می 2019 حضور نیکی میناژ خواننده پاپ آمریکایی در مراسم اختتامیه این مراسم موجب اعتراض بسیاری در عربستان شد.

در همان زمان انتشار خبر اعتراض سه عضو هیأت علمای ارشد این کشور به عنوان عالی ترین نهاد دینی به اینگونه جشن ها توجه رسانه ها را جلب کرد، این سه تن اینگونه برنامه ها را فساد اخلاقی هدفمند توصیف کرده بودند.

 شیخ عبدالله المطلق عضو هیأت عالی علمای سعودی و مشاور دیوان پادشاهی این کشور نیز برنامه های هیأت سرگرمی سعودی را مخالف فرهنگ و سنت جامعه عربستان دانسته و گفت است که این برنامه ها از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه اسلام زدایی در عربستان؛ ممنوعیت مراسم حج همزمان با جشن های مختلط و کنسرت

پروژه اسلام زدایی در عربستان؛ ممنوعیت مراسم حج همزمان با جشن های مختلط و کنسرت