مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 13:452021-07-14بين الملل

پشت پرده تشدید اختلافات در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق


حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که بیش از چهار دهه از تاسیس آن می گذرد، این روزها شاهد تشدید تنش و اختلاف میان دو رییس مشترک خود تا مرز درگیری نظامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که به نوعی می توان ، در یادداشتی با بررسی این موضوع، نوشت که پس از تغییرات اخیری که در پست های مهم استان سلیمانیه و به طور مشخص در دو پست ریاست سازمان اطلاعات و سازمان مبارزه با تروریسم روی داد، تقابل و اختلافات دو رییس مشترک این حزب یعنی بافل طالبانی پسر جلال طالبانی رهبر این حزب از بدو تاسیس تا سال 2017 و لاهور شیخ جنگی کاملا نمایان شد.

بر اساسا این گزارش، ریاست هر دو پست مذکور بر عهده افراد نزدیک به شیخ جنگی بود که اخیرا با افرادی نزدیک به بافل جایگزین شدند و تنش های میان دو طرف کار را به جایی رساند که برهم صالح رییس جمهور عراق وابسته به  اتحادیه میهنی، وارد میدان شد تا این تنش را آرام و مهار کند.

   از زمان درگذشت جلال طالبانی، رییس جمهور سابق عراق و بنیانگذار حزب اتحادیه میهنی، دومین حزب بزرگ در منطقه کردستان، اعضای این حزب بر انتخاب یک رهبر برای حزب توافق نکردند و در نهایت تصمیم بر آن شد که این حزب از طریق ریاست مشترک میان بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی برادرزاده جلال طالبانی و شخصیت امنیتی قدرتمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده تشدید اختلافات در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق

پشت پرده تشدید اختلافات در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق