مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 04:502021-07-17اجتماعي

احیای زیستگاه پرندگان مهاجر شرق کشور


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به انجام قرارداد پژوهشی در راستای تدوین برنامه جامع تالاب کجی، خاطرنشان کرد: در طرح پژوهشی نیاز آبی، - نیاز آبی سالانه و ماهانه تالاب کجی نمکزار نهبندان با استفاده از روش ­های هیدرولوژی- خدمات اکوسیستمی به منظور حفظ ریزگرد و حفظ گونه ­های جانوری و گیاهی توسط دانشگاه بیرجند در سال 1398 تعیین شد.

حسن اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: منطقه کجی نمکزار نهبندان واقع در حوضه آبریز شرق، از سال 1386 به عنوان منطقه شکارممنوع و سرانجام از سال 1389 به عنوان پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان معرفی شد.

وی با بیان اینکه محدوده تالابی پناهگاه از سال 1397 در فهرست تالاب های ملی کشور قرار گرفته است، افزود: وسعت پناهگاه این زیست بوم 22 هزار و 219 هکتار و عرصه تالابی آن 700 هکتار، عمق تالاب هم در سالهای متفاوت و شرایط آبی مختلف بین 10 تا 30 سانتیمتر و منبع تامین آن نیز رواناب سطحی و آب زیرزمینی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به جاذبه های گردشگری و طبیعی پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، افزود: تالاب کجی نمکزار نهبندان شوره­زاری وسیع در 75 کیلومتری شمال شهر نهبندان است که به دلیل پایین بودن سطح ارتفاع آن نسبت به مناطق اطراف محل تجمع زهاب منطقه شده است و با توجه به اینکه شوری خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای زیستگاه پرندگان مهاجر شرق کشور

احیای زیستگاه پرندگان مهاجر شرق کشور