مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 05:502021-07-17اقتصادي

فرونشست زمین، یکی از مخاطرات آینده گیلان


استان گیلان در فصول گرم سال، با مشکل کم ‏آبی به ویژه در بخش کشاورزی مواجه می شود؛ همچنین برداشت‏های بی رویه از چاه‏های مجاز و غیرمجاز، موجب کسری آب مخازن و اُفت سطح آب های زیرزمینی به ویژه در دشت‏های جنوبی، - خاوری و باختری استان شده است.

سرپرست اداره کل زمین شناسی گیلان، با بیان اینکه اُفت بیشتر سطح آب‏های زیرزمینی در گستره استان، پدیده فرونشست را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: ممکن است در سال های پیش رو این پدیده به یکی از مخاطرات مهم در استان تبدیل شود.

مسلم امانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایران از نظر زمین ساختی بخشی از کمربند لرزه خیز و فعال آلپ - هیمالیا است، اظهار کرد: استان گیلان در ایالت لرزه زمین ساخت البرز واقع شده است.

وی با بیان اینکه وجود گسل های جنبا و لرزه زا و ثبت زمین لرزه های تاریخی و دستگاهی فراوان(بیش از 600 رخداد لرزه ای ثبت شده با بزرگای بیش از 2.

5) در طول تاریخ در استان گیلان، بیانگر لرزه خیزی بالا و زمین ساخت جنبای آن است، افزود: رخداد دو زمین لرزه تاریخی مهم و تاثیرگذار، سه زمین لرزه دستگاهی با بزرگای بیش از شش، رخداد 23 زمین لرزه با بزرگای بین پنج تا شش و همچنین 131 زمین لرزه با بزرگای بین چهار تا پنج، نشان از لرزه خیزی بالای این استان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین، یکی از مخاطرات آینده گیلان

فرونشست زمین، یکی از مخاطرات آینده گیلان