مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 06:452021-07-17بين الملل

داعش در سراسر آفریقا در حال تبدیل شدن به تهدیدی فزاینده است


اخیرا، رییس جمهوری نیجر اعلام کرد که کشورش برای مقابله با داعش که مناطقی وسیع از مالی و نیجر را تحت کنترل خود درآورده، به کمکهای فناوری از شرکای اروپایی نیاز دارد.

- "داعش" در سراسر آفریقا در حال تبدیل شدن به تهدیدی فزاینده است اخیرا، رییس جمهوری نیجر اعلام کرد که کشورش برای مقابله با داعش که مناطقی وسیع از مالی و نیجر را تحت کنترل خود درآورده، به کمکهای فناوری از شرکای اروپایی نیاز دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، اظهارات محمد بازوم، رییس جمهوری نیجر پس از آن مطرح شد که امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که این کشور پایگاه های نظامی اش در شمال مالی را تا پایان 2021 می بندد.

بولاما بوکارتی ، تحلیلگر مسائل سیاسی نیجر گفت: متاسفانه، امروز داعش اکنون در آفریقا گسترش یافته و شما می توانید آنها را در سراسر این قاره مشاهده کنید.

شما درباره گروه هایی از کشورها و مناطق صحبت می کنید که داعش اکنون در آنها کنترل دارد.

شبه نظامیان داعش کنترل مناطقی مهم در مناطق ساحل و لیک چاد را به دست گرفته اند که شامل بخش هایی از مالی، بورکینافاسو، نیجر و نیجریه می شود.

در سال 2018، مرکز غرب آفریقا برای مقابله با تروریسم گزارش کرد که 6000 سکنه غرب آفریقا که برای داعش می جنگیدند، از عراق و سوریه و پس از فروپاشی خلافت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داعش در سراسر آفریقا در حال تبدیل شدن به تهدیدی فزاینده است

داعش در سراسر آفریقا در حال تبدیل شدن به تهدیدی فزاینده است