مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-18سياسي

درباره تک تک مصوبات شورای نگهبان به مردم توضیح می دهیم


موضوعاتی که ما در شورای نگهبان نسبت به آن وظیفه داشته و اقدام می کنیم را می توانیم به مردم توضیح داده و با آنها درباره مصوبات صحبت کنیم.

- ، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (یکشنبه) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سلام تهران شبکه 5 سیما، گفت: هر جایی که قانون اساسی وجود دارد، یک نهاد صیانت کننده از قانون اساسی هم وجود دارد البته ممکن است که در کشورهای مختلف، اسامی این نهاد متفاوت باشد، اما از آنجایی که ارزش های مورد قبول مردم در قانون اساسی کشورها وجود دارد، لذا یک نهاد صیانت کننده از این قانون مهم و مادر هم در تمام کشورها پیش بینی شده است.

وی افزود: در برخی کشورها مرجع قضایی این صیانت را برعهده دارد و در برخی از کشورها یک دیوان یا دادگاه قانون اساسی وجود دارد که از قانون اساسی آن کشو صیانت می کند، مثلا در بعضی از کشورها مثل آلمان یا اتریش دیوان قانون اساسی و در بعضی از کشورها مثل ایتالیا دادگاه قانون اساسی این وظیفه را برعهده دارند.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: در برخی کشورها مثل کشور ما هم، یک مجموعه غیرقضایی و البته تخصصی وظیفه صیانت از قانون اساسی را برعهده دارد؛ در کشورهای اروپایی هم برخی کشورها مثل فرانسه یک نهاد غیرقضایی اما تخصصی مثل شورای نگهبان وظیفه صیانت از قانون اساسی را عهده دار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره تک تک مصوبات شورای نگهبان به مردم توضیح می دهیم

درباره تک تک مصوبات شورای نگهبان به مردم توضیح می دهیم