مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 14:102021-07-18بين الملل

کشور فقیری که کرونا فراموش اش کرد


در نیجر 24 میلیون نفری بخش های اختصاص یافته برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها آنقدر بلا استفاده مانده اند که چند لایه خاک روی آنها نشسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال،در نیامی پایتخت نیجریه بخش های بیمارستانی اصلی اختصاص یافته برای بیماران کرونایی طی ماه ها خالی باقی ماند و روی تأسیسات قرنطینه در شهر چند لایه خاک نشسته است به طوری که ماسک تقریبا وجود ندارد.

روزها می گذرد بدون آن که یک نفر در نیجریه به کرونا مبتلا شود،همچنین درخواست برای واکسن بسیار اندک است به طوری که دولت این کشور هزاران دوز واکسن ضد کرونا را به خارج فرستاده است.

در ابتدای آغاز شیوع کرونا سازمان جهانی بهداشت نیجر- که بالاترین میانگین زاد و ولد و فقر را در جهان دارد- به عنوان یکی از کشورهایی مشخص کرد که در معرض شیوع شدید کرونا در قاره آفریقا قرار می گیرد؛قاره ای که سازمان ملل پیش بینی کرد که کرونا جان میلیون ها نفر در آن را بگیرد.

بعد از گذشت بیش از یک سال بسیاری از کشورهای آفریقایی گرفتار موج دوم شیوع کرونا شدند و گونه های جدید ویروس باعث شد که شمار مبتلایان بی سابقه ای را ثبت کنند اما در نیجر که با چندین چالش از جمله اقتصادی و امنیتی مبارزه می کند، وضع کاملا فرق می کند و این کشور یکی از معدود کشورهایی است که از مصیبت های شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور فقیری که کرونا فراموش اش کرد

کشور فقیری که کرونا فراموش اش کرد