مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 07:002021-07-19فناوري

تفکیک محتوا و خدمات فضای مجازی ویژه رده های سنی


به موجب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، کلیه سکوها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، باید نسبت به صیانت از داده ها، - رده بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، از سال 1398 در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته بود تا به واسه آن، اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل می شود و هم تولید محتوای گسترده ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت گیرد و و امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده ها برای کمک به فرزندانشان قرار دهد.

این سند در 17 خردادماه به تصویب شورا ی عالی فضای مجازی رسید .

در این راستا به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای تبیین الزامات و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات پس از استحضار مقام معظم رهبری، برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

این سند با هدف ارتقای بهره برداری از فضای مجازی و صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان و فراهم سازی فضای ویژه در چارچوب فرهنگ اسلامی- ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب های احتمالی برای آنها تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکیک محتوا و خدمات فضای مجازی ویژه رده های سنی

تفکیک محتوا و خدمات فضای مجازی ویژه رده های سنی