مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 07:202021-07-19پزشكي

کشف بیش از 614 هزار قلم دارو و مکمل های دارویی غیر مجاز در کشور


رییس امور داروخانه های سازمان غذا و دارو به اقدامات در حوزه بازرسی های میدانی سال 99 داروخانه ها و عطاری ها اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 614 هزار و 776 قلم دارو و مکمل های دارویی غیرمجاز در کشور کشف و ضبط شده است.

- ایسنا/کردستان رییس امور داروخانه های سازمان غذا و دارو به اقدامات در حوزه بازرسی های میدانی سال 99 داروخانه ها و عطاری ها اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 614 هزار و 776 قلم دارو و مکمل های دارویی غیرمجاز در کشور کشف و ضبط شده است.

علیرضا رستمی، امروز دوشنبه (28 تیرماه) در وبینار پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور که به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، با اشاره به علل اصلی قاچاق فرآورده های سلامت محور اظهار کرد: تفاوت قیمت واقعی و قیمت یارانه ای ناشی از اختصاص ارز دولتی به دارو منجر به قاچاق معکوس شده است چراکه ما داروی داخلی را ارزان تر در اختیار بیماران قرار می دهیم و از معدود کالاهایی که قاچاق معکوس برای آن اتفاق می افتد قاچاق داروست.

وی افزود: ایجاد نیاز کاذب و غیرواقعی داروها از جمله در حوزه مواد مخدر و مکمل های بدن سازی و داروهای برند، تجویز داروهای خارج از فهرست توسط پزشکان، عدم ثبت دقیق داروها در بیمارستان ها، شفاف نبودن پروتکل های مصرف دارو در بیمارستان ها و خروج دارو از شبکه رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بیش از 614 هزار قلم دارو و مکمل های دارویی غیر مجاز در کشور

کشف بیش از 614 هزار قلم دارو و مکمل های دارویی غیر مجاز در کشور