مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 05:552021-07-20اقتصادي

نظارت 44 گروه بر ذبح دام عید قربان در استان مرکزی


44 گروه ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان های مجاز عرضه دام زنده در این استان را برعهده دارند.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 44 گروه ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان های مجاز عرضه دام زنده در این استان را برعهده دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر محسن شانقی افزود: این گروه ها متشکل از 61 نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام ها در روز عید قربان را در استان مرکزی برعهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع ها و انتشار بیماری های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کرده و ذبح دام ها در کشتارگاه ها و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام شود.

شانقی تصریح کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده تمامی کشتارگاه های دام در شهرستان های استان مرکزی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا 13 فعال و آماده ذبح دام های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت 44 گروه بر ذبح دام عید قربان در استان مرکزی

نظارت 44 گروه بر ذبح دام عید قربان در استان مرکزی