مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-22بين الملل

سرنوشت دولت لبنان چه خواهد شد؟


یک کارشناس لبنانی مشکلات خارجی را مهم ترین عوامل عدم توافق احزاب لبنانی برای تشکیل دولت ارزیابی و از عربستان به عنوان یکی از موانع اساسی در این روند نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نورنیوز، فیصل عبدالساتر کارشناس لبنانی مسایل خاورمیانه در گفتگو با شبکه پرس تی وی به تشریح عوامل ناکامی احزاب لبنانی در تشکیل دولت و سناریوهای پیش رو بعد از استعفای حریری پرداخت.

عبدالساتر با بیان اینکه از زمان خروج نیروهای سوریه در لبنان، لبنانی ها نتوانسته اند مانند دوران حضور این نیروها دولتی تشکیل دهند، گفت این امر به دلیل وجود اختلافات طیف های سیاسی بر سر موضوعات و مسائل متعدد و تضاد طرح ها و پروژه های سیاسیون بوده است.

وی گفت بعد از جنگ 2006 و توافق دوحه در سال 2008 و نیز بعد از تجاوز به سوریه در سال 2011 این اختلافات بسیار بیشتر شده است و در بازه زمانی 2016تا2021به اوج خود رسیده است.

عبدالساتر افزود بعد از استعفای حریری در اکتبر سال 2019 لبنان بحران های بیشتری در حوزه های سیاسی و اقتصادی به خود دید که یکی از مهمترین آنها انفجار عظیم بیروت بود که در پی آن دولت حسان دیاب استعفا کرد.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به چالش های بعد از استعفای دیاب و مکلف شدن سعد حریری به تشکیل دولت بعد از وی، یکی از مهمترین موانع تشکیل دولت را سنگ اندازی های عربستان عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت دولت لبنان چه خواهد شد؟

سرنوشت دولت لبنان چه خواهد شد؟