مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 08:402021-07-22اقتصادي

عملیات بارگیری نفت از دریای عمان به دست ایران


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر نقش کلیدی پایانه جاسک در آینده تجارت انرژی کشور گفت: نخستین عملیات بارگیری نفت از دریای عمان در تاریخ صنعت نفت ایران امروز انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مشکین فام امروز (پنجشنبه، 31 تیرماه) در مراسم بهره برداری رسمی از خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک که به صورت زنده از تلویزیون پخش می شد، با اشاره به اینکه پایانه صادراتی نفت خام جاسک آخرین حلقه از راهبردی ترین طرح ملی وزارت نفت در دولت دوازدهم به شمار می آید، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح از سوی شرکت نفت و گاز پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، در برهه ای خاص از تاریخ صنعت نفت کشور اجرا شده است.

وی با یادآوری اینکه اجرای این پروژه در روزهای پایانی سال 1398 در شرایط محدودیت ها و فشارهای جهانی برای به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران آغاز شد، افزود: این طرح با سرمایه ای بیش از 300 میلیون دلار در قالب قراردادهای یی پی سی و با ایجاد فضایی برای محک زدن توانمندی ها و ظرفیت های داخلی صنعتگران ایرانی در فرآیندی رقابتی به دو شرکت ایرانی واگذار شد و امروز مرحله نخست آن به بهره برداری رسمی می رسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه طرح پایانه نفتی جاسک، با هدف صادرات میانگین روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین با خطوط ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات بارگیری نفت از دریای عمان به دست ایران

عملیات بارگیری نفت از دریای عمان به دست ایران