مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 09:452021-07-22ورزشي

میراث جهانی ورزش پهلوانی در یزد؛ ورزش آیینی و معنامحور


ورزش پهلوانی یکی از ورزش های کهن ایرانیان است که با برخورداری از آیین های معنامحور خود همواره طرفداران زیادی داشته است و مانند سایر میراث معنوی کشور و به ویژه در یزد، - ایسنا/یزد ورزش پهلوانی یکی از ورزش های کهن ایرانیان است که با برخورداری از آیین های معنامحور خود همواره طرفداران زیادی داشته است و مانند سایر میراث معنوی کشور و به ویژه در یزد، فرهنگ و آیین پهلوانی را اشاعه می دهد و به عنوان ورزشی معنامحور باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

پهلوانی، واژه ای عجین شده با تاریخ، فرهنگ و حتی ادبیات ایرانیان است به طوری که شخصیت هایی مانند رستم در شاهنامه از نمادهای بارز پهلوانی در ادبیات این مرز و بوم هستند و بخشی از هویت و تاریخ ما به آن گره خورده است.

شخصیت هایی مانند پوریای ولی و داستان سرایی هایی که در این باره شده نیز بخشی از تاریخ و فرهنگ ما به شمار می روند چرا که علاوه بر تبیین و اشاعه فرهنگ پهلوانی، تدین و بزرگ منشی این افراد را نیز به تصویر می کشند.

یکی از ویژگی هایی که برای ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت علی(ع) نیز عنوان می‎شود، پهلوانی است لذا می توانیم اینگونه برداشت کنیم که بخش قابل توجهی از فرهنگ و مذهب ما به این مسئله گره خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث جهانی ورزش پهلوانی در یزد؛ ورزش آیینی و معنامحور

میراث جهانی ورزش پهلوانی در یزد؛ ورزش آیینی و معنامحور