مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 04:252021-07-23فرهنگي

مداح پیشکسوت و صاحب سبک اردبیل آسمانی شد


پیرغلام حسینی «حاج یوسف حسین پور» از مداحان پیشکسوت شهر دارالارشاد اردبیل در سن 73 سالگی دارفانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حاج یوسف حسین پور ، پیرغلام و مداحان پیشکسوت دارالارشاد اردبیل شامگاه گذشته دارفانی را وداع گفت.

وی در سال 1327 هجری شمسی در یک خانواده مذهبی در محله معجز اردبیل دیده به جهان گشود و به خاطر داشتن صدا و لحن زیبا  و تسلط بر شعر و آهنگ های مرثیه، از 8 سالگی در مراسم شبیه خوانی و تعزیه اجراهای بی نظیر و تاثیرگذاری داشت.

حاج یوسف در دوران نوجوانی و جوانی با حضور در هیئات مذهبی اردبیل و تلمذ از محضر بزرگان شعر آیینی و مرثیه خوانی، به پختگی کامل رسید و به یکی از مادحین سرآمد دار الارشاد تبدیل شد.

وی سپس هیأت حضرت رقیه علیها السلام اردبیل را تاسیس و طی نزدیک به 50 سال هیأت داری، بسیاری از مداحان و نوحه خوانان مطرح اردبیل را تربیت و به جامعه مداحی استان و کشور معرفی نمود.

در کارنامه مداحی60 ساله حاج یوسف، نوحه خوانی در مهم ترین و بزرگترین دستجات عزاداری محلات اردبیل و دیگر شهرهای آذری زبان به چشم می خورد.

آن مرحوم انس و الفتی عمیق با شعرای بزرگ آیینی اردبیل از جمله مرحوم استاد انور اردبیلی و مرحوم استاد معنوی اردبیلی داشت و در اجراهایش بیشتر از اشعار آنان استفاده می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداح پیشکسوت و صاحب سبک اردبیل آسمانی شد

مداح پیشکسوت و صاحب سبک اردبیل آسمانی شد