مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 05:302021-07-26پزشكي

افرادی که واکسن زده اند نیز در معرض خطر ابتلا به کرونای دلتا قرار دارند


معاون آموزشی، فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: خطر کرونای دلتا جدی است و حتی کسانی که 2 دوز واکسن دریافت کرده اند نیز در معرض خطر ابتلا به این سویه جدید قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر اصغر حاتمی بیان کرد: اگر چه واکسن ها همچنان در مقابل این سویه از کرونا کارایی دارند و از خطر مرگ و ابتلای بسیار شدید افراد را دور می سازند اما خطر ابتلا به نوع خفیف و متوسط بیماری برای افرادی که واکسن دریافت کرده اند؛ همچنان وجود دارد.

معاون آموزشی، فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد بیان کرد: طبق قولی که وزارت بهداشت داده است باید روزانه حدود 400 هزار دوز واکسن در کشور تزریق شود که تاکنون محقق نشده است.

اگر به این عدد واکسیناسیون روزانه دست یابیم یعنی که تقریبا 5 تا 6 ماه آینده حدود 80 درصد از جمعیت کشور واکسینه خواهند شد، این زمان اگر چه همچنان زمان کمی نیست و از طریق افزایش میزان واکسیناسیون روزانه باید کاهش یابد تا با خطر جهش ویروس کمتر مواجه باشیم اما در شرایط فعلی کشور محقق شدن این میزان واکسیناسیون نیز مناسب به نظر می رسد.

وی چالش نخست در موضوع واکسیناسیون گسترده در سطح کشور را تامین واکسن دانست و افزود: بعد از تامین واکسن تزریق آن نیز به نظر می رسد نیاز به تدبیر بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرادی که واکسن زده اند نیز در معرض خطر ابتلا به کرونای دلتا قرار دارند

افرادی که واکسن زده اند نیز در معرض خطر ابتلا به کرونای دلتا قرار دارند