مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 09:452021-07-26پزشكي

پیش بینی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با کمک هوش مصنوعی


محققان دانشگاه تورنتو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند می توان از هوش مصنوعی برای پیش بینی افراد در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 استفاده کرد.

- محققان " دانشگاه تورنتو" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند می توان از هوش مصنوعی برای پیش بینی افراد در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس،طی این مطالعه محققان دانشگاه تورنتو با استفاده از یک مدل یادگیری ماشین داده های سلامت جمع آوری شده از سال 2006 تا 2016 ، 2.

1 میلیون فرد ساکن اُنتاریو را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پس از بررسی ها محققان دریافتند که می توانند از این مدل برای پیش بینی دقیق تعداد افرادی که در یک دوره زمانی پنج ساله در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 بودند، استفاده کنند.

مدل یادگیری ماشین یاد شده همچنین می تواند عوامل مختلفی که ممکن است روی میزان خطر ابتلای افراد به این بیماری تاثیر گذارد تجزیه و تحلیل کند.

لارا روزلا (Laura Rosella) نویسنده ارشد این مطالعه و استاد دانشکده پزشکی Temerty و دانشکده بهداشت عمومی Dalla Lana دانشگاه تورنتو گفت: شناسایی افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند بسیار مهم است چرا که می توان اقداماتی که برای جلوگیری از شروع بیماری کاربردی است را انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با کمک هوش مصنوعی

پیش بینی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با کمک هوش مصنوعی