مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 08:202021-07-27حوادث

عاملان کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام «سامانه ثنا» دستگیر شدند


مجرمان سایبری که با ترفند ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضاییه از هموطنان کلاهبرداری می کردند، توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

- ، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: اعضا سه باند با فعالیت مجرمانه فیشینگ که با سو استفاده از نام سامانه ثنا قوه قضاییه اقدام به ارسال پیامک هایی به طعمه های خود با موضوع ثبت شکایت بر علیه افراد می کردند، شناسایی و با کسب مجوز قضایی دستگیر شدند.

وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران ادامه داد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکواییه، تقاضای واریز وجوهات مختلف عمدتاً 10 هزار تومان از افراد متقاضی و فریب خورده می کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در مواردی هم دیده شده که این مجرمان با ترفندهای خاص مشخصات خانوادگی هموطنان مانند نام و نام خانوادگی آنان را نیز در متن پیامک های ارسالی درج می کنند که شهروندان نباید به این گونه پیامک ها توجه کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: طی یک اقدام فنی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا در کشور، متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از دستگیری ضمن مواجه با ادله جرم به منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاملان کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام «سامانه ثنا» دستگیر شدند

عاملان کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام «سامانه ثنا» دستگیر شدند