مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 09:152021-07-27اقتصادي

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در همدان/ مردم صرفه جویی کنند


‍ فرماندار همدان با تأکید بر ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی گفت: طرح های آبرسانی روستایی باید با زمانبندی و برنامه مشخص ضمن جذب پیمانکار واجد شرایط و توانمند اجرایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان با کاهش 44 درصدی میزان بارش ها نسبت به سال گذشته و افزایش دما شاهد کاهش قابل توجه منابع آب و نیازمند مدیریت جدی مصرف هستیم اظهار کرد: حدود 77 درصد آب مورد نیاز شهر همدان از سد اکباتان و آبشینه تامین می شود.

وی افزود: هم اکنون میزان ذخیره این سدها به حدود 40 درصد ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده که با مصرف فعلی در مهرماه به پایان خواهد رسید.

فرماندار همدان اضافه کرد : در کنار کاهش چشمگیر نزولات جوی با بی برنامگی، عطش توسعه، چاه های غیرمجاز، برداشت های بی رویه، عدم اصلاح الگوی کشت و کشت دوم در اراضی کشاورزی و روش های سنتی آبیاری شاهد افت قابل توجه منابع آب های زیرزمینی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی، اطلاع رسانی و صرفه جویی جدی شهروندان در زمینه مصرف بهینه آب تصریح کرد: در دنیا برنامه ریزی استفاده از منابع آب به نحوی است که متناسب با منابع آب موجود و پیش بینی کاهش آن، حفظ منابع برای نسل های آینده مد نظر قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در همدان/ مردم صرفه جویی کنند

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در همدان/ مردم صرفه جویی کنند