مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 10:502021-07-27سياسي

چشم انداز فرهنگی هورامان ثبت جهانی شد


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، از ثبت جهانی چشم انداز فرهنگی هورامان (اورامانات) به عنوان بیست وششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، حجت الله ایوبی در این باره اظهار کرد: در نشست امروز چهل وچهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (سه شنبه پنجم مرداد 1400) در شهر فوجوی چین، پرونده چشم انداز فرهنگی هورامان/ اورامانات مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب اعضای کمیته، به عنوان بیست و ششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

وی عنوان کرد: با همت بسیار خوب کارشناسان ایرانی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاران ارجمند کمیسیون ملی یونسکو در ایران و دفتر نمایندگی ایران در پاریس این اتفاق فرخنده به ثمر نشست.

همچنین باید از مدیران و مسؤولان و هنرمندان استان های کردستان و کرمانشاه که در این راه تلاش های قابل توجهی کردند، تشکر کنم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو_ایران با بیان این موضوع که این پرونده از اهمیت بالایی برای کشورمان برخوردار بود، یادآور شد: هنرمندان ایرانی در این راه با همراهی در برپایی برنامه هایی از جمله نمایشگاه گروهی عکس اورامان؛ دامان آسمان نقشی پر رنگ در این اتفاق داشتند که از همه آنان تقدیر می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز فرهنگی هورامان ثبت جهانی شد

چشم انداز فرهنگی هورامان ثبت جهانی شد