مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 04:252021-07-28ورزشي

از یزد تا توکیو در 17 سال


«محمد مصلایی پور» داور یزدی که از پایین ترین درجه قضاوت در زادگاهش بافق شروع به فعالیت کرد و پس از گذشت 17 سال توانست به عنوان تنها داور ایرانی بر سکوی قضاوت مسابقات کشتی 2020 المپیک توکیو بنشیند.

- ایسنا/یزد محمد مصلایی پور داور یزدی که از پایین ترین درجه قضاوت در زادگاهش بافق شروع به فعالیت کرد و پس از گذشت 17 سال توانست به عنوان تنها داور ایرانی بر سکوی قضاوت مسابقات کشتی 2020 المپیک توکیو بنشیند.

با تشک کشتی ناآشنا نبود و مرام پهلوانی، میراث پدری اش بود؛ جوان 23 ساله ای که با پیشنهاد پدر کشتی پرور خود که از پیشکسوتان مربیگری کشتی بود، در سال 83 با شرکت در کلاس های داوری شهرستان بافق آغاز به داوری کرد و اولین درجه داوری کشتی را در همان سال گرفت.

هرچه می گذشت بیشتر شیفته قضاوت می شد و از تصمیمی که گرفته بود راضی بود.

البته استعداد و فیزیک مناسبی نیز داشت لذا مدارج را یکی یکی طی کرد.

درجه های ملی، سفر به کشورهای مختلف با هزینه شخصی برای اخذ درجه های بین المللی تا پس از 13 سال و در سال 96 موفق شد بالاترین درجه داوری کشتی یعنی S1 المپیکی را بدست بیاورد.

مصلایی پور چهار سال با قضاوت در مهمترین مسابقات بین المللی نه تنها حفظ درجه کرد بلکه فدراسیون کشتی را بر آن داشت تا او را به عنوان رییس کمیته داوران کشتی کشور برگزیند؛ تا این که خبری مسرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از یزد تا توکیو در 17 سال

از یزد تا توکیو در 17 سال