مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 08:052021-07-31اقتصادي

مبارزه بیولوژیک باآفات در1450 هکتار ازباغات ومزارع استان انجام شد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی، مبارزه بیولوژیک در یکهزار و 450 هکتار از باغات و مزارع استان انجام شد.

- ، حسین لایقی مطلق ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیدایش روش مبارزه بیولوژیکی و بارگیری روش های تلفیقی در مبارزه با آفات نباتی اعم از کنترل زراعی مکانیکی، شیمیایی و بیولوژیکی میزان مصرف سموم شیمیایی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های طبیعی و مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی علاوه بر تولید محصولات سالم، سبب حفظ محیط زیست و افزایش بهره وری نیز می شود، اظهار داشت: این باغات و مزارع در مناطق مختلف سردسیری و گرمسیری علیه آفات مختلف تحت پوشش مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند.

لایقی تصریح کرد: در سال زراعی جاری، مبارزه بیولوژیکی در 500 هکتار مرکبات، 550 هکتار سیب و انار و 400 هکتار نیز مزرعه لوبیا انجام شد.

وی افزود: در مرکبات علیه آفت شپشک آرد آلود مرکبات با استفاده از کشفدوزک مبارزه شده و در باغات سیب و انار با استفاده از زنبور تریکوگراما بر علیه آفات کرم سیب و کرم گلوگاه انار مبارزه بیولوژیک شده و در 400 هکتار از مزارع لوبیا نیز علیه آفت کرم پیله خوار با استفاده از زنبور براکون مبارزه بیولوژیک انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه بیولوژیک باآفات در1450 هکتار ازباغات ومزارع استان انجام شد

مبارزه بیولوژیک باآفات در1450 هکتار ازباغات ومزارع استان انجام شد