مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 08:152021-07-31بين الملل

رایزنی وزیر خارجه عراق با مقام فرانسوی


وزیر امور خارجه عراق، در دیدار نماینده فرانسه در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت، تحولات داخلی عراق و منطقه و گفت وگوی راهبردی عراق و امریکا را مورد رایزنی قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق، در دیدار نیکلای روی یر ، نماینده فرانسه در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت، تحولات داخلی عراق و منطقه و گفت وگوی راهبردی عراق و امریکا را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، فؤاد حسین در این دیدار از مواضع فرانسه در حمایت از درخواست عراق درباره ارسال تیم ناظران انتخاباتی بین المللی قدردانی کرد و گفت که انتخابات برای ثبات و آینده عراق بسیار مهم است و نقش ناظران بین المللی برای افزایش سطح شفافیت و اعتماد رأی دهندگان به انتخابات ضروری است.

وزیر امور خارجه عراق همچنین با اشاره به آینده حضور نظامی امریکا در کشورش تأکید کرد که بغداد خواستار ادامه همکاری با جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم است و نتایج دور چهارم گفت وگوی راهبردی عراق و امریکا که به خروج نیروهای رزمی امریکا از عراق تا پایان 2021 خواهد انجامید در همین راستاست.

او گفت که خطر داعش چه به لحاظ تشکیلاتی و چه به لحاظ فکری همچنان جدی است و بقایای تروریست های داعش در عراق و سوریه حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزیر خارجه عراق با مقام فرانسوی

رایزنی وزیر خارجه عراق با مقام فرانسوی