مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 10:452021-08-02اقتصادي

حفاظت از تپه «چشمه علی» با 200 میلیون تومان


پس از سال ها کم توجهی و آسیب به تپه چشمه علی شهر ری و وعده های مکرر برای حفاظت از آن، سرانجام معاون میراث فرهنگی استان تهران خبر داد که فاز اول پروژه ساماندهی و حفاظت از این اثر باستانی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال (200 میلیون تومان) از محل اسناد خزانه اجرا می شود.

- پس از سال ها کم توجهی و آسیب به تپه چشمه علی شهر ری و وعده های مکرر برای حفاظت از آن، سرانجام معاون میراث فرهنگی استان تهران خبر داد که فاز اول پروژه ساماندهی و حفاظت از این اثر باستانی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال (200 میلیون تومان) از محل اسناد خزانه اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی ادیب زاده یادآور شد: تپه چشمه علی شهرری با پیشینه تاریخی چندهزارساله، جزو اولین استقرارگاه­ های انسان در مناطق فلات مرکزی ایران بوده و فرهنگ سفال قرمز و نخودی با نقوش حیوانی و گیاهی و هندسی سیاه رنگ مکشوفه از این تپه با عنوان فرهنگ چشمه علی شناخته شده است.

وضعیت کنونی تپه به دلیل ریزش دامنه تپه نیازمند حفاظت است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران اظهار کرد: در این پروژه برای شناخت و مطالعات فنی و تهیه سایت پلان مجموعه چشمه علی، شامل کوه و باروی ری باستان و چشمه و نقش برجسته و تپه تاریخی، به وسیله فتوگرامتری و مستندنگاری سه بعدی با هلی شات در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از تپه «چشمه علی» با 200 میلیون تومان

حفاظت از تپه «چشمه علی» با 200 میلیون تومان