مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 14:102021-08-03بين الملل

مقام روس: حضور طالبان برای مقابله با داعش لازم است


حضور گروه طالبان در شمال افغانستان از رشد تهدید داعش برای کشورهای آسیای مرکزی پیشگیری می کند.

  - ضمیر کابولوف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: حضور گروه طالبان در شمال افغانستان برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش علیه کشورهای آسیای مرکزی لازم و ضروری است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر سه شنبه ایرنا، این گفته کابلوف در حالی است که با تصمیم دادگاه عالی روسیه در 14 فوریه 2003، طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام و فعالیت آنها در روسیه ممنوع شد کابولوف روز سه شنبه در میزگرد مجازی بنیاد سیاسی گورچاکوف در مسکو گفت: حضور گروه طالبان در شمال افغانستان از رشد تهدید داعش برای کشورهای آسیای مرکزی پیشگیری می کند.

به گفته این دیپلمات ارشد روس، در این اراضی (شمال افغانستان) از مدتها پیش گروه های تروریستی ازجمله داعش فعالیت می کنند و این گروه ها می توانند از وضعیت افغانستان برای بی ثبات کردن کشورهای همسایه استفاده کنند.

رییس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: گروه طالبان روابط بسیار بدی با داعش دارد و در تمام این سال ها به صورت فعالانه با این گروه تروریستی مبارزه کرده است طوری که آمریکا و ناتو یا حتی دولت کنونی افغانستان نتوانسته اند در مبارزه با داعش راه به جایی ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام روس: حضور طالبان برای مقابله با داعش لازم است

مقام روس: حضور طالبان برای مقابله با داعش لازم است