مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 04:252021-08-04اقتصادي

موانعی که بر سر راه تحقیقات دانشجویی قرار دارد


پژوهشگران با بررسی نظر دانشجویان، موانع تحقیقات را مورد تحلیل قرار داده و عنوان کردند «عدم آشنایی کافی افراد با اصول و روش های آماری» و «طولانی و زمان بر بودن انجام پژوهش» مهم ترین موانع برای انجام تحقیقات دانشجویی هستند.

- پژوهشگران با بررسی نظر دانشجویان، موانع تحقیقات را مورد تحلیل قرار داده و عنوان کردند عدم آشنایی کافی افراد با اصول و روش های آماری و طولانی و زمان بر بودن انجام پژوهش مهم ترین موانع برای انجام تحقیقات دانشجویی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحقیقات در توسعه حرفه ای متخصصان پزشکی و بهبود و ارتقاء مراقبت های بهداشتی در جامعه نقش مهمی دارند.

در ایران با اینکه در سال های اخیر تولید دانش بیشتر از 50 درصد افزایش یافته است، ولی هنوز با کشورهای پیشرفته فاصله زیادی وجود دارد.

بنابراین در شرایط کنونی توجه به موضوع تحقیق و مشکلات و موانع آن امری ضروری به نظر می رسد.

بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مطالعه ای موانع تحقیق را از دیدگاه دانشجویان کارشناسی مورد بررسی قرار دادند.

برای انجام این مطالعه 130 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با استفاده از پرسش نامه مورد بررسی قرار گرفتند و داده های به دست آمده با استفاده از روش های آماری مورد تحلیل قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانعی که بر سر راه تحقیقات دانشجویی قرار دارد

موانعی که بر سر راه تحقیقات دانشجویی قرار دارد