مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 07:252021-08-04فناوري

آشنایی با مکانیزم اینترنت استارلینک


این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای استفاده از سرویس اینترنت ماهواره ای چند شرط وجود دارد، افزود: ابتدا باید تجهیزات اتصال به استارلینک را بخرید.

- اگر کشور ما اجازه نداشته باشد از این تجهیزات استفاده کند، واردات این تجهیزات قاچاق حساب می شود که هم ممکن است جرمی برای خرید و فروش و استفاده آن در داخل ایران در نظر گرفته شود و هم تعرفه اش از 500 دلار اولیه بالاتر می رود.

یک کارشناس فناوری اطلاعات درباره چالش های حضور اینترنت ماهواره ای در ایران آن هم در شرایطی که استفاده پایدار آن به زودی امکان پذیر نیست، گفت: این فناوری از نظر قیمتی برای کاربر خانگی نمی صرفد و تجهیزات آن هم به صورت قاچاق وارد می شود و اگر هم وارد ایران شود، باید دید آیا آن شرکت آمریکایی به ایران سرویس می دهد یا نه.

میلاد نوری درباره اینترنت ماهواره ای بیان کرد: اینترنت ماهواره ای استارلینک یا هر شرکت دیگری که بخواهد به این حوزه وارد شود، پروژه جذابی با پوشش سراسری در جهان است و ربطی به ایران هم ندارد که به خاطر ایران و چند کشور آسیایی را پوشش داده باشند.

طبق اعلام ایلان ماسک به عنوان مالک شرکت پروژه استارلینک، تا سپتامبر یعنی شهریور و مهرماه در ایران، ماهواره های این شرکت تا 40 درصد به فضا پرتاب می شود و الان تعداد این ماهواره ها کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با مکانیزم اینترنت استارلینک

آشنایی با مکانیزم اینترنت استارلینک