مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 08:202021-08-07اقتصادي

احیای زیست بوم های مرجانی و ساخت زیستگاه های مصنوعی در آب های کیش


اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش با کمک بخش خصوصی برای کاهش فشار بر زیستگاه های طبیعی مرجانی، به ایجاد اکوسیستم های مصنوعی و تکثیر مرجان در آب های جزیره اقدام کرد.

- به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مریم محمدی رییس اداره محیط زیست این سازمان زیست بوم مرجانی را مهمترین و پرتولیدترین اکوسیستم دریایی کیش عنوان کرد و گفت: زیست بوم مرجانی تعداد بیشماری از آبزیان در مراحل مختلف حیات را در خود جای داده و پشتوانه مهمی در صنعت گردشگری جزیره محسوب می شود.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش افزود: وجود مرجانها با ارزش اقتصادی هر یک متر مربع 47 هزار دلار در آبهای جزیره علاوه بر ایجاد شفافیت و زیبایی سواحل، مهمترین عامل جذب توریست بوده و حیات ماهیها و لاک پشتهای دریایی به آنها وابسته است.

به گفته مریم محمدی در دو دهه اخیر وقوع پدیده های سفید شدگی (Bleaching) مکرر، به علت پدیده اقلیمی گرم شدن کره زمین، پدیده های طبیعی و تشدید آن به جهت فعالیتهای توسعه ای و گردشگری، منجر به نابودی بخش قابل توجهی از مرجانهای این جزیره شده است اما تجربیات گذشته نشان داده که اکوسیستم های مرجانی به خوبی برای ترمیم خود سازش یافته و می تواند به صورت مجدد احیاء شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای زیست بوم های مرجانی و ساخت زیستگاه های مصنوعی در آب های کیش

احیای زیست بوم های مرجانی و ساخت زیستگاه های مصنوعی در آب های کیش