مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 09:152021-08-07پزشكي

بیمارستان های خراسان شمالی ضررده شده اند


رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کرونا موجب شده تا بیمارستان های استان کاملا ضررده شوند.

- دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بیماران کرونایی برای بیمارستان ها، بیماران پردرآمدی نیستند و بیشتر آن ها برای این مکان های درمانی، هزینه ای هستند.

وی افزود: در واقع معمولا بیمارستان های داخلی ضررده هستند و بیمارستان هایی که در آن عمل جراحی صورت می گیرد می تواند هزینه های انجام شده را جبران کنند.

هاشمی در ارتباط با کمبود دارو در بخش دولتی و خصوصی نیز بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان های استان مشکلی در ارتباط با کمبود دارو ندارند و کمبود برخی از اقلام همچون سرم در بخش خصوصی مشاهده می شود.

وی در واقع مصرف سرم به شدت افزایش یافته در حال حاضر در هر تختی هر روز یک و نیم تا دو لیتر سرم مصرف می شود و بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا که در حال درمان به صورت سرپایی هستند نیز از سرم استفاده می کنند و این امر سبب شده تا مصرف بیش از تولید شود و در بخش خصوصی با کمبود سرم مواجه باشیم.

این مقام مسئول به داروی رمدیسویر نیز اشاره کرد و گفت: قرار بر این شده تا این دارو با تجویز پزشک در اختیار بیماران سرپایی نیز قرار گیرد که در بیمارستان امام رضا(ع) در بجنورد، آیت الله هاشمی رفسنجانی در امام خمینی در شیروان تزریق می شود و در صدد ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستان های خراسان شمالی ضررده شده اند

بیمارستان های خراسان شمالی ضررده شده اند