مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 19:502021-08-07اقتصادي

قیمت جهانی گاز در زمستان گران تر می شود


درپی تابستان داغ نیمکره شمالی که باعث کاهش موجودی ذخایر مصرف کنندگان بزرگ شده است، انتظار می رود قیمت جهانی گاز زمستان امسال رکوردشکنی کند.

- درپی تابستان داغ نیمکره شمالی که باعث کاهش موجودی ذخایر مصرف کنندگان بزرگ شده است، انتظار می رود قیمت جهانی گاز زمستان امسال رکوردشکنی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمت گاز طبیعی هلند که قیمت پایه در شمال غربی اروپاست، در سه ماهه گذشته 80 درصد جهش پیدا کرده و به بالاترین رکورد صعود کرده است.

قیمت گاز طبیعی مایع (LNG) در بازار محموله های تک آسیا به بالاترین رکورد هشت سال اخیر افزایش یافته است.

معامله گران پیش بینی می کنند میانگین قیمتها در زمستان از رکورد سال گذشته که یخبندان شدید در شمال آسیا باعث رشد بیش از 200 درصدی LNG شده بود، فراتر می رود.

سطح ذخیره سازی در بسیاری از نقاط کاملا اندک است چرا که تابستان داغ فرصت چندانی برای ذخیره سازی مجدد نگذاشته و بنابراین اگر در زمستان دوباره یخبندان پیش بیاید، به معنای افزایش بیشتر قیمتها خواهد بود.

یک منبع صنعتی سنگاپوری به رویترز گفت: میانگین قیمت قرارداد مشتقات LNG برای تحویل در دسامبر در شمال شرق آسیا حدود 17 دلار و 65 سنت به ازای هر واحد mmBtu و 17 دلار و 80 سنت به ازای هر mmBtu برای ژانویه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت جهانی گاز در زمستان گران تر می شود

قیمت جهانی گاز در زمستان گران تر می شود