مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 05:102021-08-08اقتصادي

توافق ازبکستان و ترکمنستان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری


ازبکستان و ترکمنستان تصمیم دارند با ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مرزی به تدریج موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای را حذف و ورود کالا به بازارهای دو کشور را تسهیل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و ترکمنستان تصمیم دارند با ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مرزی به تدریج موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای را حذف و ورود کالا به بازارهای دو کشور را تسهیل کنند.

سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و سردار بردی محمداف معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان در دیداری در شهر ترکمن باشی در مورد آغاز فعالیت مشترک در بهبود شرایط برای تجارت متقابل از جمله لغو تدریجی موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای و تسهیل ورود کالاهای تولید ازبکستان و ترکمنستان به بازارهای دو کشور به توافق رسیدند.

پیش بینی می شود با توجه به پتانسیل اقتصاد دو کشور این اقدامات امکان افزایش مبادلات بازرگانی ازبکستان و ترکمنستان را تا یک میلیارد دلار در آینده نزدیک فراهم می کند.

    عمرزاق اف در شهر عشق آباد با ایسن مراد آرازگلدییف معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان، رییس طرف ترکمنستانی کمیسیون بین دولتی در همکاری های اقتصادی و بازرگانی، علمی- فنی و فرهنگی نیز دیدار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ازبکستان و ترکمنستان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری

توافق ازبکستان و ترکمنستان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری