مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 06:152021-08-08اقتصادي

اشتغال بیش از 7 هزار نفر در مشاغل خانگی استان یزد


مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از اشتغال بیش از 7 هزار نفر در مشاغل خانگی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، فریبا آیت اللهی در نشست بررسی مجوزهای مشاغل خانگی با بیان اینکه چندین دستگاه مختلف در استان می توانند مجوز اولیه را صادرکنند اظهار کرد: مجوز اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پس از تایید اولیه دستگاه های صادر کننده از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل  صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ارشاد اسلامی استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 90 تاکنون، 53 هزار و 454 نفر به سامانه مشاغل خانگی مراجعه و ثبت نام کرده اند افزود: از این تعداد23 هزار و 908 نفر موفق به دریافت مجوز مشاغل خانگی شده و حدود 451 میلیون و523 هزار ریال تسهیلات به 6 هزار و 400 نفر پرداخت شده که فرصت اشتغال برای 7 هزار و 220 نفر در استان شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل تصریح کرد: بررسی ها نشان  می دهد 50 درصد شاغلین خانگی استان یزد در حوزه صنعت، 15درصد در حوزه خدمات و 35درصد در حوزه کشاورزی مشغول به کار  هستند.

همین طور 73 درصد از دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی را زنان و 27 درصد را مردان تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال بیش از 7 هزار نفر در مشاغل خانگی استان یزد

اشتغال بیش از 7 هزار نفر در مشاغل خانگی استان یزد