مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-09پزشكي

تا 70 درصد کاهش خطر کرونا با داروی کاهش کلسترول


مطالعات نشان می دهد داروی مجاز کاهش دهنده کلسترول موسوم به فنوفیبرات و شکل فعال آن fenofiic acid می تواند ابتلا به کووید 19 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از مدیکال نیوز، محققان دانشگاه بیرمینگام انگلستان و مؤسسه علمی سان رافائل ایتالیا به منظور شناسایی داروهای مورد استفاده مجدد برای درمان عفونت کووید 19، یک صفحه نمایش برای اندازه گیری کم شدن آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 (ACE2)، گیرنده اصلی ویروس ایجاد کردند.

این صفحه نمایش جدید اسید فنوفیبریک را شناسایی کرد.

اسید فنوفیبریک همچنین دامنه اتصال گیرنده (RBD) پروتیین سنبله ویروسی را بی ثبات کرده و اتصال RBD به ACE2 را در سنجش ایمونوسوربنت مرتبط با آنزیم (ELISA) و سنجش اتصال کامل سلول مهار می کند.

فنوفیبرات و اسید فنوفیبریک در دو آزمایشگاه مستقل اندازه گیری عفونت سلول های کشت شده با استفاده از دو سویه مختلف کروناویروس مورد آزمایش قرار گرفت.

در هر دو حالت در غلظت های دارویی که از نظر بالینی قابل دستیابی است، فنوفیبرات و اسید فنوفیبریک عفونت ویروسی را تا 70 درصد کاهش دادند.

نتایج این مطالعه، فنوفیبرات را به عنوان یک فاکتور درمانی بالقوه شناسایی می کند که برای درمان عفونت کووید 19 نیاز به ارزیابی بالینی فوری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا 70 درصد کاهش خطر کرونا با داروی کاهش کلسترول

تا 70 درصد کاهش خطر کرونا با داروی کاهش کلسترول