مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 08:052021-08-09اقتصادي

جلوگیری از خروج ارز با کشت سالانه 100 هکتار گلرنگ درهمدان


رییس خانه کشاورز استان همدان با اشاره به اینکه 90 درصد از مواد اولیه کارخانه های روغن کشی از خارج از کشور وارد می شود، گفت: اگر بتوانیم 100 هزار هکتار از محصول گلرنگ را در طول دو تا سه سال در استان زیر کشت ببریم حداقل 20 هزارتُن دانه روغنی تولید می کنیم و بزرگترین .

- ایسنا/همدان رییس خانه کشاورز استان همدان با اشاره به اینکه 90 درصد از مواد اولیه کارخانه های روغن کشی از خارج از کشور وارد می شود، گفت: اگر بتوانیم 100 هزار هکتار از محصول گلرنگ را در طول دو تا سه سال در استان زیر کشت ببریم حداقل 20 هزارتُن دانه روغنی تولید می کنیم و بزرگترین کمک را برای جلوگیری از خروج ارز انجام داده ایم.

ابوالقاسم سوزنچی در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکلات کشاورزان استان همدان در رابطه با کشت و برداشت محصول گلرنگ، بیان کرد: در راستای کشت های حفاظتی که تعریف جامع و کاملی دارد دولت حدود 10 تا 12 رقم محصول را معرفی و روی آن سرمایه گذاری انجام داد و دو نوع محصول برای این امر در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته یکی از این محصولات به نام گلرنگ وارد چرخه تولید شد، تصریح کرد: بنده در سال جاری 15 هکتار از این محصول را کشت کردم، جهاد کشاورزی از ابتدای کار مثل تهیه بذر تا زمان برداشت محصول فقط وعده داده است، به عنوان مثال گلرنگ باید آخر پاییز و اوایل د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از خروج ارز با کشت سالانه 100 هکتار گلرنگ درهمدان

جلوگیری از خروج ارز با کشت سالانه 100 هکتار گلرنگ درهمدان