مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 08:202021-08-10پزشكي

درمان لخته شدن خون در مغز پس از واکسیناسیون کرونا


تیمی از دانشمندان دانشگاه های برتر جهان موفق به کشف روشی برای درمان موارد نادر لخته شدن خون در مغز پس از واکسیناسیون کرونا شدند.

- جی پلاس ، به نقل از مدیکال اکسپرس، مطالعه جدید تحت رهبری دانشگاه های برتر لندن بر روی بیماران مبتلا به ترومبوز وریدی مغزی (CVT) پس از واکسیناسیون کووید-19، راهنمای واضح تری را برای پزشکانی که در تشخیص و درمان بیماران تلاش می کنند، ارائه می دهد.

این تحقیق که در نشریه لنست منتشر شده است، مفصل ترین شرح ویژگی های CVT است، زمانی که این بیماری بر اثر ترومبوسیتوپنی ایمنی ترومبوتیک ایمنی ناشی از واکسن (VITT) ایجاد می شود.

VITT وضعیتی است که با انسداد ورید ها و کاهش قابل توجه پلاکت ها، اجزای خونی که بخش مهمی از سیستم لخته شدن خون هستند، مشخص می شود.

شایع ترین و شدیدترین تظاهر VITT ،CVT است که در آن رگ هایی که خون را از مغز تخلیه می کنند مسدود می شوند.

این مطالعه جدید به طور مفصل به بررسی 70 بیمار مبتلا به CVT مرتبط با VITT پس از واکسیناسیون، در مقایسه با 25 مورد با CVT بدون شواهد VITT می پردازد.

نویسندگان پیشنهاد می کنند که برخی از درمان ها مانند ایمونوگلوبولین داخل وریدی با نتایج بهتری همراه هستند و شواهد قابل اعتمادتری در مورد درمان ها تنها در یک کارآزمایی بالینی تصادفی به دست می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان لخته شدن خون در مغز پس از واکسیناسیون کرونا

درمان لخته شدن خون در مغز پس از واکسیناسیون کرونا