مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 04:402021-08-11اقتصادي

سایه توفان بر زمین های کشاورزی خراسان جنوبی


کشاورزان و بهره برداران خراسان جنوبی در حالی سالی سخت و پر فراز و نشیب را به علت خشکسالی و کم آبی می گذرانند که وزش بادهای شدید و توفان در هفته های اخیر نیز خسارات متعددی را در این استان برجا گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: استان خراسان جنوبی با وجود اینکه در منطقه کویری واقع شده، در بخش کشاورزی از ظرفیت های مناسبی برخوردار است همچنین 41 درصد جمعیت این استان ساکن روستاها و 33 درصد جمعیت شاغل استان نیز در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خراسان جنوبی برای تولید محصولات خود هر سال علیرغم خشکسالی ها، کمبود بارندگی و منابع آبی با مشکلات دیگری مانند وزش بادهای 120 روزه دست و پنجه نرم می کنند.

سال زراعی جاری (مهر 99 تا مهر 1400) نیز کشاورزان با توجه به نوسان زیاد قیمت کود، سموم شیمیایی، نبود کارگر به دلیل شیوع ویروس کرونا، هزینه بالای تولید و سایر مشکلات، همه سختی ها را تحمل کردند به امید اینکه با فروش محصولات کشاورزی، حاصل دسترنج خود را ببینند.

اما در هفته های اخیر وزش باد شدید و توفان محصولات نورس و کال که هنوز موعد برداشت آنها نرسیده است را با خاک یکسان کرد و دغدغه دیگری به نگرانی های کشاورزان افزود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه توفان بر زمین های کشاورزی خراسان جنوبی

سایه توفان بر زمین های کشاورزی خراسان جنوبی