مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 09:552021-08-11اقتصادي

207 واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی فعالیت می کند


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 207 واحد گلخانه ای به مساحت 60 هکتار در استان فعالیت می کند.

- ، جعفر وحدت ظهر چهارشنبه در بازدید از روند برداشت محصول گلخانه ای خربزه تلخ (کارلا) در ارومیه با اعلام این خبر اظهار کرد: 207 واحد گلخانه ای در استان فعال است که 60 هکتار مساحت زیرکشت این واحدها است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش ارزش افزوده تولیدات در بخش کشاورزی، برداشت خربزه تلخ از یک واحد گلخانه ای در شهرستان ارومیه آغاز شد.

وحدت افزود: علاوه بر کشت محصولات سبزی و صیفی و گل شاخه بریده…، گیاهان دارویی نیز در این واحدها کشت می شود که واحد مذکور در زمینه تولید خربزه تلخ فعالیت می کند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: این گلخانه در سطح 800 متر مربع احداث شده است که در هر متر مربع حدود 16 تا 20 کیلو محصول تولید می شود و در هر دوره نیز می توان 16 تا 18 تن محصول برداشت کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این واحد زنجیره تولید اعم از تولید نشا، کشت، پرورش و تولید محصول، بسته بندی، فرآوری و … نیز وجود دارد.

محصولات فرآوری شده از خربزه تلخ در واحد مذکور عبارتند از هسته خشک شده، برگ و میوه خشک شده، مارمالات و روغن بوده که برای مصارف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

207 واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی فعالیت می کند

207 واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی فعالیت می کند