مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-11سياسي

حق بر مسکن مناسب در حقوق بین الملل و حقوق داخلی


حق بشر بر مسکن مناسب ریشه در حقوق بین الملل دارد.

حق بر مسکن مناسب را می توان در اعلامیه جهانی حقوق بشر که به صورتی گسترده از سوی جامعه جهانی در سال 1948 مورد پذیرش قرار گرفت، - حق بشر بر مسکن مناسب ریشه در حقوق بین الملل دارد.

حق بر مسکن مناسب را می توان در اعلامیه جهانی حقوق بشر که به صورتی گسترده از سوی جامعه جهانی در سال 1948 مورد پذیرش قرار گرفت، پی جویی نمود.

از آن زمان تاکنون، حق بر مسکن مناسب در موقعیت های بسیاری مورد تأکید و پس از آن تعریف شده و به نحو مبسوط مورد شرح و تفصیل قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مؤلفه کلیدی این حق همان قابلیت سکنی در مسکن است که باید از استانداردهای سلامت و ایمنی پیروی نماید.

بنابراین حق بر مسکن مناسب ابزاری مازاد را برای حامیان و دیگر افرادی که علاقه مند به ارتقای مسکن و شرایط زندگی سالم هستند فراهم آورده و بر همین اساس از سلامت فردی و اجتماعی حمایت می نماید.

حق بر مسکن مناسب در حقوق بین الملل ابعاد گوناگون مسئله حقوق مسکن در سازوکارهای متعدد بین المللی از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، کنوانسیون رفع هرگونه اشکال تبعیض نژادی، کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان، کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق بر مسکن مناسب در حقوق بین الملل و حقوق داخلی

حق بر مسکن مناسب در حقوق بین الملل و حقوق داخلی