مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 04:202021-08-13پزشكي

چرا در دوران قرنطینه دچار اختلال حافظه می شویم؟


30 درصد از افراد، تغییرات در شناخت، حافظه و مشکلات پردازش اطلاعات را به دلیل انزوای اجتماعی ناشی از قرنطینه همه گیری گزارش کردند.

نتایج مطالعه ای بر روی ایتالیایی هایی که سال گذشته حدود دو ماه در قرنطینه بودند، - ایسنا/خراسان رضوی 30 درصد از افراد، تغییرات در شناخت، حافظه و مشکلات پردازش اطلاعات را به دلیل انزوای اجتماعی ناشی از قرنطینه همه گیری گزارش کردند.

نتایج مطالعه ای بر روی ایتالیایی هایی که سال گذشته حدود دو ماه در قرنطینه بودند، نشان داد که افزایش حواس پرتی ها و سرگردانی ذهنی رایج شده است.

به نقل از نوروساینس نیوز، پروفسور برت هیز از دانشکده روان شناسی دانشگاه نیو ساوت ولز، استرالیا می گوید: نتایج یک مطالعه روی 4000 پاسخ دهنده نشان داد که 30 درصد از آنان تاحدودی تغییراتی در شناخت روزمره خود تجربه کرده اند.

برخی از مشکلات رایج روزمره مشکلات حافظه بودند مانند جایی که تلفن همراه خود را رها کردند و یا مشکل در تمرکز حواس و از دست دادن تمرکز هنگام تلاش برای خواندن کتاب یا تماشای چیزی به صورت آنلاین.

این روان شناس شناختی گفت: در واقع شروع یک کار بدون فکر کردن در مورد آن، ترک آن کار و شروع به کار دوم بدون اتمام کار اول شایع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در دوران قرنطینه دچار اختلال حافظه می شویم؟

چرا در دوران قرنطینه دچار اختلال حافظه می شویم؟