مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 05:002021-08-13اقتصادي

نابودی 3هزار هکتار از مزارع پنبه مقابل چشمان کشاورزان سد «وشمگیر»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، تصاویر هوایی از سدهای گلستان و   وشمگیر بیانگر وقوع یک فاجعه بزرگ در گلستان است، بیش از 80 درصد منابع آبی سدهای استان به دلیل کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی از بین رفته و این امر به شدت بر اقتصاد و معیشت ساکنان و بهره‎برداران اراضی در اطراف سد وشمگیر تأثیرگذار است.

سال‎های زیادی است کشاورزان اطراف سد وشمگیر اکثر اراضی خود را به کشت پنبه اختصاص می‎دهند در واقع بخش وشمگیر شهرستان آق قلا یکی از مناطق مستعد گلستان برای کشت پنبه محسوب می‎شود.

اگر چه به گفته کشاورزان این منطقه حدود یک دهه می‎شود به دلیل عواملی همچون خشکسالی،کاهش بارندگی، عدم لایروبی سد وشمگیر، نبود مدیریت صحیح آب و چندین و چند مشکل دیگر موجب شده تا کشاورزی در این منطقه چندان رونقی نداشته باشد اما امسال وضعیت کشاورزان اطراف سد وشمگیر وخیم‎تر از گذشته است به دلیل خشکسالی و نبود آب در سد وشمگیر مزارع پنبه این کشاورزان در حال نابودی است.

خرداد ماه سال جاری نیز مشکلات خشکسالی روستاهای اطراف سد وشمگیر با حضور استاندار و نمایندگان مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

طبق معمول تمام جلسات که با حضور مدیران و مسوولان برگزار می‎شود استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد تا مشکل کشاورزان اطراف سد وشمگیر به حداقل برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی 3هزار هکتار از مزارع پنبه مقابل چشمان کشاورزان سد «وشمگیر»

نابودی 3هزار هکتار از مزارع پنبه مقابل چشمان کشاورزان سد «وشمگیر»