مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:452021-08-14پزشكي

با انجام این حرکات از شر قوزپشتی خلاص شوید


رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش برخی ناهنجاری اسکلتی مانند قوزپشتی در ایام کرونا، با انجام برخی تمرینات ورزشی می توان آنها را اصلاح کرد.

-   ساحل طلایی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گذشت بیش از یکسال و نیم از شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: قرنطینه ای که در این مدت به منظور کاهش همه گیری بیماری انجام شد، سطح تحرک مردم را بسیار پایین آورده است.

وی افزود: این کم تحرکی تاثیرات منفی زیادی روی ساختار اسکلتی بسیاری از مردم بویژه کودکان گذاشته که نمونه های آن بروز ناهنجاری هایی مانند سربه جلو، شانه نابرابر، قوزپشتی، قوس کمر و.

است.

رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی کرمانشاه یکی از مهمترین این ناهنجاری ها را قوزپشتی دانست و گفت: استفاده مداوم از گوشی تلفن همراه و کامپیوتر و اتخاذ وضعیت های بدنی نامناسب اصلی ترین علت بروز ناهنجاری قوزپشتی(کایفوزیس) بین مردم و بویژه کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که دچار قوزپشتی شده اند، حرکات اصلاحی به عنوان یکی از بخش های مهم رشته تربیت بدنی می تواند راهگشا باشد، بگونه ای که با استفاده از فعالیت های ورزشی و تمرینات بدنی می توان علاوه بر پیشگیری از چنین ناهنجاری، آن را نیز اصلاح کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با انجام این حرکات از شر قوزپشتی خلاص شوید

با انجام این حرکات از شر قوزپشتی خلاص شوید