مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 08:452021-08-15بين الملل

چه کسی به دنبال جنگ در خلیج فارس است؟


پل پیلار معتقد است، عامل اتفاقات اخیر در خلیج عمان و حمله به کشتی اسراییلی کسی بوده که از اقدامات نظامی در خلیج فارس و همچنین تبعات دیپلماتیکی که به دنبال خواهد داشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی به قلم پل پیلار استاد دانشگاه جرج تاون و عضو سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) به بررسی حوادث اخیر دریایی در خلیج عمان و واکنش های مختلف نسبت به آن پرداخته است.

از نظر این تحلیلگر شناخته شده، برای یافتن عامل یا عاملان حملات مذکور در خلیج عمان باید این سوال را مطرح کرد که چه کسی از افزایش تنش در منطقه سود می برد.

به اعتقاد وی، اگرچه طبق معمول چنین حوادثی در منطقه انگشت اتهام کشورهای غربی ایران را نشانه گرفت، اما به نظر نمی رسد جمهوری اسلامی انگیزه لازم برای افزایش تنش در شرایط فعلی را داشته باشد؛ از همین رو، احتمالا کشورهایی که خواهان درگیری در خلیج فارس هستند، پشت این حملات قرار دارند.

پل پیلار ضمن اشاره به آنچه درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی خوانده می شود، حوادث اخیر را با حوادث خلیج تونکین مشابهت سازی می کند؛ به اعتقاد وی، همانطور که در حادثه مذکور انگشت اتهام به اشتباه در آن زمان به سمت ویتنام شمالی رفت، امروز نیز متهم کردن ایران برای حوادث خلیج عمان بی اساس است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی به دنبال جنگ در خلیج فارس است؟

چه کسی به دنبال جنگ در خلیج فارس است؟