مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-16بين الملل

هشدار ژنرال ارشد آمریکایی نسبت به احیای گروه های تروریستی با بازگشت طالبان


ژنرال ارشد ارتش آمریکا هشدار داد که فروپاشی دولت افغانستان و بازگشت حاکمیت طالبان ممکن است تهدید احتمالی گروه های تروریستی در حال احیا در این کشور را تسریع کند.

- ژنرال ارشد ارتش آمریکا هشدار داد که فروپاشی دولت افغانستان و بازگشت حاکمیت طالبان ممکن است تهدید احتمالی گروه های تروریستی در حال احیا در این کشور را تسریع کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد، ژنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا این هشدارها را در گفتگوی تلفنی روز یکشنبه با رهبران کنگره درخصوص بحران افغانستان میان مقام های ارشد دولت بایدن و یک گروه دو حزبی از کنگره مطرح کرد.

این نظامی عالی رتبه آمریکایی گفته است ارزیابی های پیشین مبنی بر اینکه گروه های تروریستی ممکن است دوباره ظرف دو سال ظهور کنند احتمالا تغییر کند و جدول زمانی آن جلوتر آید.

ژنرال میلی در پاسخ به سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام مبنی بر اینکه آیا ظهور دوباره طالبان منجر به بازنگری در این ارزیابی خطر میشود، گفت: بله، به نظر من جدول زمانی دو ساله کوتاه تر خواهد شد.

ارزیابی خطر کنونی ماه ژوئن اعلام شد و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به سناتورهای کشورش گفت که او احتمال اینکه گروه های تروریستی راهی برای بازگشت به افغانستان پیدا کنند متوسط میداند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ژنرال ارشد آمریکایی نسبت به احیای گروه های تروریستی با بازگشت طالبان

هشدار ژنرال ارشد آمریکایی نسبت به احیای گروه های تروریستی با بازگشت طالبان