مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 06:552021-08-16اقتصادي

سازمان غذا و دارو: 3 میلیون سرم وارد کشور شد


در حال حاضر توزیع سرم به دقت در داروخانه ها انجام می شود و تمامی واردات سرم از منابع تایید شده بوده و نیاز به انجام آزمایش خاص ندارند.

- رییس سازمان غذا و دارو گفت: سه میلیون سرم از طریق حمل و نقل دریایی و زمینی وارد کشور شده و در داروخانه ها در حال توزیع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمدرضا شانه ساز روز دوشنبه در یک نشست مجازی، افزود: با توجه به کمبود سرم در کشور به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و بالا رفت مصرف آن در مراکز درمانی، امکان وارد کردن سرم به دلیل حجیم بودن از طریق هوایی و گران بودن آن ممکن نبود به همین دلیل فورا از طریق زمینی و دریایی واردات صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر توزیع سرم به دقت در داروخانه ها انجام می شود و تمامی واردات سرم از منابع تایید شده بوده و نیاز به انجام آزمایش خاص ندارند.

شانه ساز توضیح داد: سرم هایی که از منابع تایید نشده توسط برخی از شرکت ها وارد می شوند نیاز به آزمایشات و بررسی ویژه دارند به همین دلیل باید از منابع تایید شده وارد شوند.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بازدید از انبارهای گمرک در خصوص داروهای وارد شده، بسیاری از داروهای این انبارها مورد نیاز کشور نبوده و برخی داروها از جمله رمدسیویر سریعا ترخیص و در اختیار داروخانه ها قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو: 3 میلیون سرم وارد کشور شد

سازمان غذا و دارو: 3 میلیون سرم وارد کشور شد