مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-17سياسي

پای خاطرات مردی از جنس اسارت و آزادگی


بیست و ششمین روز از مرداد ماه، یادآور بازگشت سرافرازانه ی آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369 و فرصتی برای مرور رشادت های این غیور مردان است.

- سال 1369 سالی پر تلاطم برای مردم ایران بود که در گرما گرم تابستان، روز 26 مرداد سال 1369 بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین، شرف و خاک کشور دفاع کرده و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.

عصر 26 مردادماه 1369، ساعتی به یاد ماندنی و منظره ای فراموش ناشدنی بود.

چشم ها سخن می گفتند، اما زبان ها ساکت و آرام بود، دست ها به اجبار گشوده شده و یار و رفیق تنهایی ها و شریک لحظه های غم و اندوه را به آغوش می کشید؛ امروز روز شادی ملت است، روزی که نه تنها خانواده های آزادگان بلکه تمام ایران شاد بودند.

غلامرضا احمدی از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس که بیش از هشت سال از عمر خود را در زندان های بعثی گذرانده به ایسنا می گوید: سال 1361 به دوره ی نظامی اعزام شدم که به دلیل سن کم، اجازه ی اعزام به بسیج را نمی دادند اما در اوایل سال 1361 با پافشاری فراوان سرانجام به جنگ رفتم.

او ادامه می دهد: در اواخر عملیات فتح المبین و همچنین در عملیات آزادسازی خرمشهر به نام بیت المقدس که در بیست چهارم اردیبهشت سال 1361 برگزار شد، حضور داشتم و در مرحله ی سوم این عملیات، 11 نفر از گروهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای خاطرات مردی از جنس اسارت و آزادگی

پای خاطرات مردی از جنس اسارت و آزادگی