مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 06:502021-08-18بين الملل

وتوی آمریکا، علت عدم دعوت از دمشق برای اجلاس بغداد


یک روزنامه لبنانی در تحلیلی در خصوص عدم دعوت رسمی از دمشق برای اجلاس بغداد تا به این لحظه، ضمن کم اهمیت دانستن این موضوع برای دولت سوریه، دلیل آن را وتوی آمریکا دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که هیچ دعوت نامه ای برای دولت با اشاره به این موضوع، در یادداشتی که امروز (چهارشنبه - 18 آگوست)، منتشر شد، نوشت: ریاست جمهوری سوریه در این خصوص اعلام کرد که الفیاض حامل نامه ای از سوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر درباره نشستی که قرار است اواخر ماه جاری برگزار شود و نیز موضوعات مطرح در دستورکار آن، بود.

کنفرانس بغداد؛ نخستین اجلاس همسایگان عراق نیست! یک منبع آگاه دیپلماتیک عربی در دمشق به الاخبار گفت: دولت عراق دعوتی رسمی برای همتای سوری خود برای شرکت در این کنفرانس ارسال نکرده، این در حالی است که ایده اصلی چنین کنفرانسی به سوریه باز می گردد.

وی با عجیب دانستن احتمال برگزاری این کنفرانس بدون حضور همسایه مهمی چون سوریه، توضیح داد: با وجود آن که گفته می شود، این کنفرانس، نخستین کنفرانس کشورهای همسایه عراق است، مشابه چنین کنفرانسی پیشتر و در زمان حمله آمریکا به عراق، در  پایتخت سوریه برگزار شده بود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وتوی آمریکا، علت عدم دعوت از دمشق برای اجلاس بغداد

وتوی آمریکا، علت عدم دعوت از دمشق برای اجلاس بغداد