مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مرداد 1400 ساعت 03:152021-08-19سياسي

محرم 1400، دومین محرم متفاوت/ سایه کرونا بر آیین های محرم شهرضا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، عشق به سید و سالار شهیدان قرن هاست که در دل شیعیان موج می زند و تا به امروز  عاشقان حضرت برای ابراز ارادت لحظه ای سر از پا نمی شناسند و آوای هل من ناصراً ینصرنی امام حسین (ع) سال های سال است به گوش می رسد؛ برپایی مجالس روضه، سیاه پوش کردن مساجد، نوحه خوانی و سینه زنی و اطعام در استان اصفهان همچون دیگر نقاط کشور از جمله آیین های عزاداری محرم به شمار می آید و البته در شهرهای مختلف این استان آیین های دیگری نیز برگزار می شود.

 محرم در شهرضا، این دیار عشاق دلسوخته حسین(ع)، اگر چه امسال در شبیخون کرونا، جلوه ای متفاوت به خود گرفت اما بازخوانی انبوه آیین ها و رسوم آن گواهی است بر قرن ها شور و شعور حسینی که هیچ رخدادی را یارای خاموش کردن آن نیست.

شهرضا، شهرستانی با آیین و رسوم های مختلف در عزاداری امام حسین(ع) است که با چندین هیأت قدیمی تلاش کرده این آیین ها را هر ساله برگزار کند، از دیرزمان برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در شهرستان شهرضا به بهترین و باشکوه ترین نوع خود کوشش و اقدام می شده است.

تا پیش از ویروس منحوس کرونا در ماه عزای سید و سالار شهیدان مراسم و آیین های سنتی با اجتماع عظیم در امامزاده شاهرضا برپا می شد؛ امسال اما دومین سالی است که در سایه شیوع ویروس منحوس کرونا آیین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم 1400، دومین محرم متفاوت/ سایه کرونا بر آیین های محرم شهرضا

محرم 1400، دومین محرم متفاوت/ سایه کرونا بر آیین های محرم شهرضا