مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مرداد 1400 ساعت 07:352021-08-20بين الملل

یونیفل: جنگنده های اسراییل قطعنامه 1701 را نقض کردند


پس از آنکه جنگنده های رژیم صهیونیستی، بامداد امروز، با نقض حریم لبنان اهدافی را در سوریه هدف قرار دادند، یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) اعلام کرد که این اقدام قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در بازنشر کرد، اعلام کرد: پرواز جنگنده های اسراییلی در داخل خاک لبنان نقض قطعنامه 1701 است و حاکمیت لبنان را زیر پا گذاشته است .

دل کول ادامه داد: بار دیگر از ارتش اسراییل می خواهم از چنین اقدامی که تلاش های یونیفل برای مهار تنش و اعتمادسازی میان ساکنان محلی را تضیعف می کند، دست بردارد .

همزمان با بیانیه فرمانده یونیفل، شبکه المیادین خبر داد که میشل عون رییس جمهور لبنان به این اقدام تل آویو واکنش نشان داده و تأکید کرده است: زیر پا گذاشتن حریم ما توسط جنگنده های اسراییلی نقض دوباره حاکمیت ما و قطعنامه 1701 است .

میشل عون که با هماهنگ کننده دبیرکل سازمان ملل گفت و گو می کرد، افزود: باید برای جلوگیری و پایان دادن به این کارشکنی های اسراییل به سرعت اقدام شود .

از سوی دیگر، زینه عکر وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نیز صبح امروز ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد که بیروت از طریق  آمال المدللی سفیر و نماینده خود در سازمان ملل شکایتی در خص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونیفل: جنگنده های اسراییل قطعنامه 1701 را نقض کردند

یونیفل: جنگنده های اسراییل قطعنامه 1701 را نقض کردند