مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مرداد 1400 ساعت 19:302021-08-20سياسي

حماسه عاشورا صحنه نمایش تسلیم و رضا/ جلوه های ادب و احترام در یاران حسین(ع)


آیت الله سید احمد میرعمادی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی آموزه های تربیتی حماسه بزرگ عاشورا، این قیام را صحنه نمایش تسلیم و رضا دانست و جلوه های ادب در یاران حسین(ع) را تشریح کرد.

- یاران امام حسین در اوج بصیرت / تعبیر نافذَ البصیره برای حضرت عباس بخوانید.

در دو بخش قبلی گفتگو این استاد حوزه علمیه قم تلاش برای احیای حق، قرار گرفتن جبهه حق در برابر گروه باطل و مبارزه حق علیه باطل ، عزت و غیرت دینی ، ایثار و فداکاری ، صبر و استقامت ، اخلاص و عمل به تکلیف ، یادآوری مرگ و معاد و معرفت و بصیرت را جمله آموزه های تربیتی قیام بزرگ عاشورا دانست.

تمام مسائل تربیتی در ادب و احترام خلاصه می شود آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از آموزه های تربیتی در قیام عاشورا را ادب و احترام دانست و گفت: ادب و احترام یکی از بزرگ ترین فضایل اخلاقی فردی و اجتماعی است، کسی که این صفت را داشته باشد همیشه در جامعه موردتوجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اسلام عزیز تأکید فراوانی بر ادب و احترام دارد و دستورات متعددی نیز در این زمینه صادر کرده است، افزود: ادب در برابر خدای متعال، پیامبران، ائمه اطهار معصومین علیهم السلام، ادب در مقابل علما و بزرگان، ادب نسبت به پدر و مادر، استاد و معلم، بزرگ ترها، ادب زن و شوهر به یکدیگر و انسان ها با یکدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه عاشورا صحنه نمایش تسلیم و رضا/ جلوه های ادب و احترام در یاران حسین(ع)

حماسه عاشورا صحنه نمایش تسلیم و رضا/ جلوه های ادب و احترام در یاران حسین(ع)