مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 04:102021-08-21ورزشي

جای خالی «سیامند» خندان در پارالمپیک توکیو/ همه به یاد نابغه


بازی های پارالمپیک توکیو در حالی از این هفته آغاز می شود که بدون شک جای خالی سیامند رحمان یکی از ورزشکاران بزرگ و افتخارآمیز ایران بیش از پیش احساس خواهد شد.

- ، شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک که به میزبانی توکیو برگزار می شود، برای کاروان ایران و به خصوص رشته پاراوزنه برداری حال و هوای دیگری دارد.

اسفندماه 1398 بود که ایران، سیامند رحمان یکی از بزرگترین ورزشکاران خود را به دلیل ایست قلبی از دست داد و جای خالی او که یکی از شانس های قطعی کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو بود، بیش از پیش احساس خواهد شد.

سیامند رحمان که از وی به عنوان نابغه تکرار نشدنی پاراوزنه برداری یاد می شود، در مدت زمان حضورش در تیم ملی ایران، افتخارات زیادی را به نام کشورمان زد.

کسب مدال طلای پارالمپیک لندن و پارالمپیک ریو اوج کار رحمان بود.

این ورزشکار در بازی های لندن رکورد 280 کیلوگرم را ثبت کرد و در المپیک ریو به طور شگفت انگیزی وزنه 310 کیلوگرم را مهار کرد تا با اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم، قهرمان شود و بازهم رکورد دسته سنگین وزن را برای خود حفظ کند.

کسب طلای جوانان جهان (2008 آمریکا)، سه مدال طلا در بازی های پاراآسیایی (2010، 2014، 2018)، طلای بازی های جهانی IWAS (2011 امارات)، طلای قهرمانی جهان (2014، 2017 و 2019) از دیگر افتخارات رحمان محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی «سیامند» خندان در پارالمپیک توکیو/ همه به یاد نابغه

جای خالی «سیامند» خندان در پارالمپیک توکیو/ همه به یاد نابغه