مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 10:102021-08-21بين الملل

نیروهای احمد مسعود مدعی بازپس گیری 3 شهر از طالبان شدند


نیروهای احمد مسعود و مخالف دولت طالبان مدعی شده که سه شهر در شمال کابل را که در تصرف طالبان بوده، پس گرفته و 60 طالب را نیز کشته یا زخمی کرده است.

- نیروهای احمد مسعود و مخالف دولت طالبان مدعی شده که سه شهر در شمال کابل را که در تصرف طالبان بوده، پس گرفته و 60 طالب را نیز کشته یا زخمی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، نیروهای محلی و مخالف طالبان افغانستان اعلام کردند که مناطق پل حصار ، ده صالح و بانو را در بغلان واقع در شمال کابل پس گرفته اند.

ژنرال بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان نیز در پیامی به زبان فارسی اعلام کرد که این مناطق از دست طالبان پس گرفته شده اند و نوشت: مقاومت افغانستان هنوز زنده است.

دره پنجشیر در شمال شرق کابل نیز آخرین منطقه ای است که هنوز به دست نیروهای طالبان نیفتاده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تایید کرد که یک نیروی مقاومت مسلحانه در افغانستان در حال شکل گیری است و کماندوهای افغان آموزش دیده توسط نیروهای انگلیسی به مقاومت مسلحانه علیه طالبان در دره پنجشیر ملحق شده اند.

لاوروف همچنین بار دیگر بر درخواستش برای گفتگویی جامع با حضور تمامی طرف های سیاسی در افغانستان برای تشکیل یک دولت پاسخگو تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای احمد مسعود مدعی بازپس گیری 3 شهر از طالبان شدند

نیروهای احمد مسعود مدعی بازپس گیری 3 شهر از طالبان شدند